WIADOMOŚCI

Pirelli poprawi kształt tylnych opon
Pirelli poprawi kształt tylnych opon
Firma Pirelli w przyszłym roku zamierza nieznacznie zmodyfikować kształt tylnych opon P Zero. Zmiana ma poprawić osiągi ogumienia głównie za sprawą lepszego wykorzystania powierzchni styku znajdującej się przy jej krawędziach.
baner_rbr_v3.jpg
Ogumienie Pirelli zebrało w tym roku bardzo pozytywne opinie zarówno ze strony zespołów, jak i kibiców, którzy po raz pierwszy od wielu lat mogą cieszyć się sporą liczbą manewrów wyprzedzania. Mimo to włoski producent nie chce spoczywać na laurach.

„Kształt [tylnych opon] zostanie zmieniony, tak aby poprawić zużycie opony przy jej krawędziach. Ciężko dokładnie ocenić jak duża to będzie zmiana” mówił Paul Hembery z Pirelli.

„Aktualnie nie wykorzystujemy w tym obszarze pełnej powierzchni. Wiedzieliśmy o tym, ale musieliśmy wstrzymać pewne prace rozwojowe ze względu na to, że mieliśmy tak mało czasu a chcieliśmy dać zespołom przynajmniej trochę stałych danych a nie ciągle coś zmieniać.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

8 KOMENTARZY
avatar
Witek6935

20.07.2011 12:30

0

a już myślałem, że następne opony będą jajowate :) ;P


avatar
fanAlonso=pziom

20.07.2011 13:17

0

uuu dobrze - już się bałem że będzie taki sam kształt jak w 2009 czyli takia sama szerokosc z przodu i z tylu w zeszłym sezonie wyglądały już wporzo i w tym też jest ok


avatar
Gosu

20.07.2011 14:34

0

Mogliby w końcu uczynić coś, by te gume nie rozpadały się i nie zostawiały syfu poza optymalna linią wyścigową.


avatar
Semperis

20.07.2011 21:26

0

3. Gosu O to chodzi że mają się rozpadać. Widowisko jest ciekawsze. Co to za wyścig w którym jak w zeszłym roku można było przejechać 99% okrążeń i dopiero je zmienić?


avatar
Gosu

20.07.2011 21:37

0

4. Semperis Przecież nie chodzi mi o to by na jednym komplecie przejechać cały wyścig. Degradacja jest przyzwoita, tylko te kawałki gumy to lekkie przegięcie. Ciężko wyprzedzić na dochamowaniu poza optymalną linią jazdy kiedy leży tam dużo tego badziewia.


avatar
pz0

21.07.2011 00:20

0

zawsze sie to na torze poniewieralo i na okrazeniach zjazdowych kierowcy zbierali ten badziew dla dociazenia bolidu. nie ma co sie tym przejmowac.


avatar
Shaqoo

21.07.2011 08:51

0

Bridgestone też zostawiały sporo syfu i jakoś nikt nic nie gadał. Opony degradując się muszą coś z siebie zostawić na torze, przecież nie wyparują od tak sobie. Faktem jest, że P-zero zużywają się szybciej niż Bridgestone i zostawiają więcej brudu, ale tego nie da się uniknąć, to nie opony drogowe.


avatar
ajlawiu

21.07.2011 12:49

0

3. Gosu To część widowiska, w każdej serii wyścigowej pojawia się to zjawisko. Normalna sprawa.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu